Pazar, Aralık 12, 2010

Yumurta Olayları ve Video 01 ile ilgili açıklama

Ozan K- Peki, sen başla o zaman.
Özlem Z- Tamam. Şu, dövülen kadın, eylemde, orantısız eylemde. Bu resmi kürtajdır. Devlet cenini askere "almıştır".
Ozan K- Bu hiç politically correctnes değil. Mazlumların halinden böyle söz edemezsin, kendi mesajını vermek için.
Özlem Z- Bende politik doğruculuk yok. O herkesin bebeğiydi. Mülksüzler'de öyledir ya, herkesin bebeği. Ortak rahim İşte, kamusal alanda polisle çatışmak, ortak rahmin içinde.
Ozan K- Ne demek istiyorsun, söyle, başka bir şey soracağım.
Özlem Z- Bunu söylemem lazım. Bir kadın olarak.
Ozan K- Kadın olarak mı? Yazgı duymasın.
Özlem Z- Duyarsa duysun. Gelişigüzel söylemiyorum. Kategorik bir şey değil. Kadın olarak söylemek. Biri bir şey söylemek istediğinde bunu kadın olarak söyler.
Ozan K- Konuşmak kadındır mı? Tersi düşünülür bunun.
Özlem Z- Hatırlamıyor musun? Ankara'da, çekimde, kadının ağzından bir şey çıkması, söz olarak, ayrıksı durmuyor. Çünkü kadından bir şey çıkması mantıklı, doğal.
Ozan K- Bebekler kanaat değildir.
Özlem Z- Bebek değil.
Ozan K- Sen dedin, "bebeği askere aldılar" diye?
Özlem Z- Ben "cenin" dedim.
Ozan K- Ha, evet. Kuşkusuz birlikte pozluyorsun: Kanaat-Eylem-Söz-Cenin-Susturmak.
Özlem Z- Öyle değil. Kadının bedeninin cinsel organı dışında kalan kesimlerinin kategorisi çok dehşetle yapılır. Abartılır. Çünkü, vajina bölgesi aslında çok sirayet eden bölge. Ama işte piyasa ekonomisi. Sınırları çiziliyor. "Hey sen külodun içinde kal." Yoksa kimse baş edemez. Erkekler hep şeyi konuşmaz mı? Mesela kalça mı meme mi?
Ozan K- Bilmem.
Özlem Z- Yalan söylüyorsun. Hep konuşuyorsunuz. Oysa ikisi de aynı şey. Dünya siyasi haritası gibi ayırmak ama hoşumuza gidiyor.
Ozan K- Sen bütünüyle vajina diyorsun, ben hiç vajina yok diyorum. Üstelik neden aynı olsun? Ya da neden kadının bu bedensellikle birlikte ondan ayrılmaz bir parça olarak düşünülmesi gerekiyor. Adorno "dişiliği kadınlığın içinde eritiyorlar" mı diyordu?
Özlem Z- Hatırlamıyorum. Fark etmez Ozan. Hiç fark etmez. Ben bütünlük yok diyorum. Organları yoksa temel mekanik potansiyelleri yüzünden birbirinden uzak tutmayız.
Ozan K- Tamam. Neden uzak tutarız?
Özlem Z- Basit şeyler. Yere dönüklük, yere yakınlık, üst tarafa yakınlık. Vajinası ile aynı zamanda konuşsaydı kadın, ne olurdu?
Ozan K- Neyle aynı zamanda?
Özlem Z- Çocuk doğurmakla.
Ozan K - Svankmajer'in filmi vardı. Odada, çamurdan kendi organlarını yerli yerine takmaya çalışan kafa.
Özlem Z- El miydi kafa mıydı?
Ozan K - Eldi galiba. Sonra kafa oluyordu.
Özlem Z- El mi kafa mı? Çok önemli. Şeyde, hani eliyle atıyor golü, sonra "tanrının eli" diyor. Kimdi?
Ozan K- Maradona.
Özlem Z- Evet. Genç olan mıydı?
Ozan K- Maradona emekli oldu artık. Boşver şimdi.
Özlem Z- İşte hangisiyse. Ama sonuçta o mitti. Elle oynama. "El" erkeğe aittir hep, o yüzden orada... Senin cinsiyetten konuşmak konusunu hep cinsiyetçilik diye damgalaman da mesela, çok saçma. Atlıyorsun. Bu enformasyonla ilgili bir protokol aslında. Vajinalar penislere bilgi taşır, hepsi bu. Ama şey garip karşılanır, yani hem doğurup hem de sözü de söylersen, ağzının kudretlerini de vajinan gibi örgütlersen tehlikeli olursun.
Ozan K- Özlem, uzatma. Ne söyleyeceksen söyle, bir şey soracağım, video ile ilgili. Bu konuşma amacından sapıyor.
Özlem Z- Toplum diyorum, ezberi nasıl bozuluyor. Bazılar dedi ki hamile kızın eylemde ne işi var. Şimdi bunu sadece gebelikte sosyalliğinden vazgeçme idmanı olarak alma. Aslında o kız hamile olursa o polis onu nasıl dövecek meselesi idi. O zamana kadar hamile kadınlar göz önünde dövülmüyordu çünkü, gizlice dövülüyordu. Yani günahı boyunlarınaydı. Göz önünde olunca günah herkesin oldu. Toplum rahatsız oldu.
Ozan K- Ulus Hoca "istisna devleti" diyor tezinde.
Özlem Z- Evet. Biliyorum.
Ozan K- Şey de var Özlem, yumurta olayları.
Özlem Z- Yumurta Olayları. Menemen Olayı gibi.
Ozan K- Bir dakika. Şeyi görüyor musun, aynı anda pozlanıyor. Yumurta da sonuçta prime time haber bültenlerinde çok düşen bebekle birlikte montajlana montajlana aslında "olmamış bir civciv" gibi kodlandı. Bunu gördüm ben geçen gün...
Özlem Z- İşte diyorum ya montaj sorunu, Ulus bundan da söz ediyordu. Tamam istisna hali montajın belli bir zamanda baskıcı bir devletin o kızla değil o ölü ceninle savaşmayı daha uygun bulmasını getiriyor.
Ozan K- Sonuçta bu bir sembol oldu. İç Mihrak bunu çalıştı mı bilmiyorum.
Özlem Z- Bunu çalışmak ayıptır. Acı var ortada. Ne yapacaksın? Taş yerine ölü ceninler fırlatan eylemci kızlar mı? Notlarına baktım dün, orada film için Sabiha Gökçen çizmişsin, bombardıman yapıyor, kızlar atıyor savaş alanına. Orada ne demek istedin?
Ozan K- Bir şey demek istemedim. Bir şey çizmek istedim.
Özlem Z- Kelime oyunu yapıyorsun.
Ozan K- Kurbanlar rejimi. Sürekli bir kurban bayramı. Ben o yumurta eylemine de karşıyım. Çok popülist, çok Avrupai.
Özlem Z- Nasıl?
Ozan K- Zararsız bir eylem. Hem de alçaltıcı. Barış'a da söyledim, karşında altmış yaşında adam var, o adam orada ağlamaya başlasa, ben dedeniz yaşındayım bana bunu nasıl yaparsınız dese ne diyeceksin?
Özlem Z- Ozan saçmalama. Şaka mı yapıyorsun?
Ozan K- Hayır. Ciddiyim ben.
Özlem Z- Avrupai dedin, resmen dedin. Ozan devrim dediğin fikir zaten Avrupai bir fikir. Küstahlık lazım diyordun hani? Şimdi saygılı olun diyorsun! Altmış yaşında bir palyaço var karşında, palyaço kıyafetiyle gelmiş anfiye, yiyecek o yumurtayı tabi! Sanki Nubar Terziyan'dan söz ediyoruz!
Ozan K- Ben atamam. Gözüne gelse ne olacak?
Özlem Z- Beni öfkelendirmek için böyle diyorsun. Konuşmayacağım. Ben atarım ayrıca. Attım da!
Ozan K- Ben sorumu sorabilir miyim artık?
Özlem Z- İstemiyorum soru falan!
Ozan K- Bu, işte birinci video dedik, bu ne anlama gelecek?
Özlem Z- Basit duygu sömürüsü değildi. Orada kürtaj filmde de çok saklanan, üstü örtülen bir şey oluyor. Oysa egemenlik hakkıdır. Buna hiç girmeyelim de, o değişen kimlikler meselesi. Şarkı sözleriyle beraber masada yatan kadının, doktorun ve ceninin yer değiştirmeleri. İlk video olsun dedim. Sen ne yapacaksın ikinci için?
Ozan K- Ben biliyorsun Minima Moralia çalışıyorum. Burcu'dan aldığım bir görüntü var. Onun montajını yapıyorum. Ham değil görüntü. Ama orada hakikati söyleme krizindeki bir sütçü kadın egemenlere meydan okuyor. Pasajın ruhuna çok uygun bence. İlk video o olacak, sonra şu zengin devrimciler meselesi.
Özlem Z- Yumurta konusunda ciddi miydin?
Ozan K- Özlem adam altmış yaşında. Ayıp denen bir şey var. 
Özlem Z- Sen dalga geçiyorsun. Bu konuşma burada bitmiştir. Bu kısmını da bire bir göndereceğim PA'ya.

Yukarıdaki konuşma 12.12.2010 tarihinde gerçekleştirilmiş sohbetin dökümüdür. Gramer düzelti Özlem Z. tarafından yapılmıştır.  

3 yorum:

  1. K kendi şahsına münasır fikirleriyle ama Z daha çok yıkıcı öfkesiyle mi var deske yanlış olur. peki kim toplumdanintikam tasarlıyor akademi mi?
    gazhanedeki postmodern hayatımız üzerinde tepinen çocuklara haklıysa, ki onlar yumurta atmaz, o morukların yumurtaların keselerdi.burada nasıl bir çelişki olacak.
    yeni devrim mi bilmem ama 3. dünya savaşı direniş sirki var mesela. nubar terziyan ona girer,aslanları ateşsten halkadan geçirtmek için.
    özlem z'nin şirret dilini seviyorum.

    YanıtlaSil
  2. İntikam tiyatrosu şeyden çıkmamış mıydı, Hamlet'teki itiraf ettiren oyundan? O evet anlatılmıyor burada, ben hiç hoşlanmıyorum bu ketumluktan. Tez zamanda intikam derken ne kast edildiği açıklana. Bu Şubatta olacak diye biliyorum.

    Bakışların devrimi diyorum buna. Ölülerin bakışlarını Kadıköy duvarlarına çizersek karadan kopar mı Kadıköy?

    Ben burada çok uzaktan bakıyorum herşeye. Şirretlikten uzağım. Çok olağan muhabbet dilim kadınsı yüksek ses patlamalarına indirgense mutlu olmazdım. Ha, O.K. kadar adap adamı da değilim. Ne gerek var şimdi sıfatlara?

    Selam ederim.

    YanıtlaSil
  3. "Bu Şubatta olacak diye biliyorum" bwn bilmiyorum P.A. kendi içine genişleyen bir örgüt.

    "Bakışların devrimi diyorum buna. Ölülerin bakışlarını Kadıköy duvarlarına çizersek karadan kopar mı Kadıköy?" bu sözcükler için uzun uzun rıhtımdan ufka baktım, homurtulu adımlar, ard arda içilen winston tanecikleri. kadıköy'ün imgesel kopuşu-ölümü olmuştu, bu tekrar ölümü. kadıköy de kendiliğinden yanarak ölen adamları duydun mu Özlem?
    şirret iltifattı, sıfat değil, ama dielrsen hemen geri alırım, hemen.

    YanıtlaSil

"Words Words Words" (Hamlet)